Αστικός εξοπλισμός - Πρόγραμμα ενημέρωσης για τη διαχείριση απορριμμάτων σε δημόσιους χώρους

Εφαρμογές ενημέρωσης για τα ζητήματα της διαχείρισης απορριμμάτων σε στάσεις λεωφορείων, παιδικές χαρές, πάρκα και πλατείες.


Γιατί μας αφορά;


Η μετάδοση της πληροφορίας οφείλει να είναι συνεχής και να προσπαθεί να βρει τον κάτοικο σε σημεία που θα μπορέσει να δώσει έστω λίγο από τον καθημερινό του χρόνο να διαβάσει, να προβληματιστεί, να πάρει το ερέθισμα και εν συνεχεία να εντρυφήσει στον χρόνο του. Στους μεγάλους Δήμους με την πολυπλοκότητα των δρόμων, των κατοίκων, την αδυναμία να φτάσει ο κάθε υπάλληλος για κάθε κάτοικο, είναι πολύ σημαντικό η πληροφορία να βρεθεί πάντού. Να είναι εύληπτη, συγκεκριμένη και να απευθύνεται σε όλους. Η στάση του λεωφορείου, του τρόλεϊ, του τραίνου είναι σημείο αναφοράς για την καθημερινότητα του καθένα. Η ανάρτηση της πληροφορίας σε τέτοια σημεία καθημερινότητας δίνει υποσυνείδητα ερεθίσματα, ευαισθητοποιώντας τον κάτοικο να αναζητήσει την πληροφορία στον προσωπικό του χρόνο.


Η καθημερινότητα φέρνει μεγάλο μέρος του πληθυσμού αντιμέτωπο με συγκεκριμένες δραστηριότητες και μια ρουτίνα η οποία έχει αναγνωρίσιμες διαδρομές. Αναμφισβήτητο είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία που ζει στις μεγάλες πόλεις και τους μεγάλους δήμους χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις, τόσο τις τοπικές (εντός του ίδιου Δήμου), όσο και τις υπερτοπικές (από την μια περιοχή στην άλλη). Βασικά σημεία συγκέντρωσης, που για μερικούς αποτελούν και σημεία μίνι παύσης είναι οι στάσεις λεωφορείων, μετρό, τραίνων. Παράλληλα οι διέξοδοι των κατοίκων για την αναψυχή τους είναι τα πάρκα, οι παιδικές χαρές και οι πλατείες.


Εταιρικά σχήματα που έχουν ως στόχο τους να προσεγγίσουν τον καταναλωτή έχουν διαγνώσει αυτή την καθημερινότητα και χρησιμοποιούν τις στάσεις των λεωφορείων, καθώς και συγκεκριμένα “stands” σε λοιπούς σταθμούς για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους. Μάλιστα πρόσφατες μελέτες δεικνύουν ότι οι καταναλωτές επικροτούν εταιρείες που έχουν πολιτική φιλική προς το περιβάλλον και επιθυμούν να βλέπουν τις προσπάθειες τους προς αυτή την κατεύθυνση.


Στην Ελλάδα μεγάλο μέρος των στάσεων των λεωφορείων αποτελεί ιδιοκτησία των Δήμων ή των τοπικών αστικών ΚΤΕΛ. Η χρήση των ελεύθερων επιφανειών τους για ενημερωτικούς λόγους και για καμπάνιες ενημέρωσης των Δήμων μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο, κάνοντας κάθε στάση, κάθε “stand” ένα σημείο χρήσιμης πληροφορίας και ενθάρρυνσης για την επίτευξη κάποιου σκοπού χωρίς κόστος και με στόχο την διάδοση της χρήσιμης πληροφορίας.



Περισσότερες πληροφορίες:

https://www.jcdecaux.com/blog/creativity-serving-environment-best-green-ooh-campaigns